-
Cand si de ce trebuie sa montez cauciucuri de iarna?
Recomandabil este sa achizitionati cauciucurile de iarna incepand cu luna octombrie, din cauza conditiilor vremii. La temperaturi scazute scade elasticitatea cauciucurilor de vara, care la temperaturi sub 7°C se intaresc si astfel scade aderenta la carosabil, iar perioada de franare se prelungeste. Deopotriva, cauciucurile de iarna sunt fabricate dintr-un amestec special rezistent la frig, care isi pastreaza elasticitatea. In mod deosebit, cauciucurile de iarna au o aderenta mai buna pe un carosabil umed sau inghetat decat cele de vara, au o siguranta mult mai ridicata la franare, directie si acceleratie, caracteristici date de materialului special din care sunt fabricate si profilul special prevazut cu mii de caneluri (lamele). De asemenea trebuie avut in vedere ca, conform legislatiei in vigoare, utilizarea anvelopelor de vara in conditii de iarna poate implica consecinte juridice, in sensul ca, in caz de accident puteti pierde avantajele oferite de polita de asigurare.
Mai multe informatii legate de anvelopele de iarna puteti gasi
aici.
-
Exista un index de viteza maxim pentru cauciucurile de iarna?
Indexul de viteza maxima al cauciucurilor de iarna este in functie de anul fabricatiei si caracteristicile cauciucului: 160 km/h (Index Q), 190 km/h (T), 210 km/h (H), 240 km/h (V) si peste 240 km/h (ZR). Daca masinii dvs. urmeaza sa i se monteze cauciucuri cu un index de viteza mai mare, sunteti obligati sa afisati in interiorul masinii indexul de viteza maxima valabil al cauciucurilor de iarna.
Etichete de viteza -
Click aici pentru descarcare gratuita.
-
Se pot monta lanturi pe orice tip de cauciuc?
In principiu se pot monta lanturi pe orice tip de cauciuc. Insa pot aparea restrictii cu privire la janta. Va rugam sa acordati o atentie deosebita eventualelor indicatii si omologari din cartea de identitate a vehiculului cu privire la jantele de aluminiu.
-
Cand se sparge un cauciuc?
La aceasta intrebare nu se poate da un raspuns general. Motive des intalnite sunt insa:
A) Rularea sub presiune prea mica sau greutate depasita: in acest caz, dupa o rulare indelungata, din cauza deformarii ridicate si a suprasolicitarii termice se poate intampla ca, componente individuale ale anvelopelor sa nu mai fie capabile sa reziste la sarcina. Acest lucru poate duce la desprinderea unor parti din profil sau spargerea cauciucului.
B) Trecerea peste obstacole (ca de exemplu borduri inalte): influente externe pot duce la deteriorarea unor componente individuale ale anvelopei si astfel pot aparea defectiuni pe de o parte vizibile (umflaturi sau rupturi) sau pe de alta parte nu totdeauna vizibile, daca este afectat interiorul cauciucului. Acestea pot duce, ca si la punctul A), la desprinderea unor parti din profil respectiv spargerea cauciucului. Daunele pot creste daca se parcurg distante lungi (cu viteza sau greutate mare). Posibile urmari: desprinderea profilului de pe suprafata cauciucului sau craparea acestuia. Pe scurt, un cauciuc se poate sparge, daca prin cauzele descrise mai sus este distrusa rezistenta de baza a cauciucului.
-
Cat de mica are voie sa fie adancimea profilului?
La o adancime de 4 mm la striatiile profilului, aderenta cauciucului in special pe un carosabil umed scade deja considerabil. Cauciucul poate pierde contactul cu carosabilul, astfel incat se intampina greutati de franare si redresare. Din acest motiv, nu rulati anvelopele pana la minimul adancimii de 1,6 mm permis de lege. Daca profilul cauciucurilor de vara este de 2 pana la 2,5 mm, iar la cele de iarna 4 mm, se recomanda inlocuirea acestora. Adancimea profilului trebuie masurata in cel mai adanc punct din canelura, zonele mai ridicate sau intarite de pe suprafata de rulare nu sunt luate in considerare in evaluarea gradului de uzura. Pe partea laterala a anvelopei este adesea inscriptionata abrevierea "TWI" (si alte insemne posibile). Daca se urmareste sageata, se poate observa ca in aceasta zona profilul nu merge complet in adancime. Motivul: la un profil rulat pana la 1,6 mm (limita admisa de lege) aceste zone sunt vizibil situate mai la suprafata, asadar s-a atins limita de uzura. Nu este insa recomandat sa se ajunga in aceasta situatie: Cercetari au aratat ca, aderenta cauciucului in special pe un carosabil umed scade deja considerabil la un profil sub 3mm .
-
Cat de vechi sunt cauciucurile resapate oferite de dvs.?
Deoarece dupa resapare nu se mai poate stabili vechimea initialului cauciuc, comerciantul si service-ul poate aprecia durabilitatea cauciucului resapat doar dupa data cand acesta a fost resapat. Durabilitatea unui cauciuc resapat incepe cu data resaparii si ajunge pana la maxim 10 ani, la fel ca la un cauciuc nou. Spre informare: Pentru cauciucurile resapate sunt valabile, desigur, aceleasi criterii de garantie si calitate ca si la unul nou, incepand cu data fabricatiei, respectiv punerii in vanzare catre consumator.
-
Ce durabilitate au cauciucurile?
In mod normal durabilitatea unui cauciuc este de 10 ani. Un cauciuc depozitat corespunzator de la 1 pana la 5 ani, corespunde specificatiilor unui cauciuc nou. Cauciucul se deterioreaza din cauza unor reactii fizice si chimice. Acest lucru este valabil de asemenea in cazul cauciucului nou sau mai putin folosit. Pentru a contracara acest proces de deteriorare in timp, in amestecul din care este fabricat cauciucul, se folosesc substante care impiedica reactiile chimice prin oxigen si ozon. Astfel, un cauciuc depozitat corespunzator chiar si mai multi ani este garantat a fi nou si nu-si pierde din proprietati. Va rugam sa verificati totusi randamentul cauciucului. La un rulaj in medie de 44.000 km / pe an, cauciucul de vara nu ar trebui folosit mai mult de 3,5 ani, iar cel de iarna mai mult de 7 ani (plecand de la premisa ca anvelopele de iarna sunt utilizate numai in sezonul de iarna).
-
Ce informatii sunt despre producator, respectiv provenienta cauciucului?
Cauciucurile oferite de noi provin direct de la producator. Deoarece producatorii interni si-au extins productia, din motive financiare, si in alte tari, ne este imposibil sa va garantam provenienta. Toate cauciucurile sunt supuse unor testari stricte potrivit normelor europene, care presupun un standard ridicat al calitatii. Cauciucurile comercializate in Uniunea Europeana trebuie sa corespunda acestor norme. Aceasta este demonstrata prin inscriptia pe flancul cauciucului a simbolului “E” sau “e”.
-
Cum recunosc daca cauciucul este silentios?
Pe partea interioara si exterioara, anvelopa este prevazuta cu blocuri individuale de cauciuc. In cazul in care acestea sunt asimetric aranjate, si daca striatiile profilului, pornite din exterior, nu ajung pana la mijloc, acest cauciuc este silentios. Datorita profilului si materialului (un amestec de cauciuc mai moale), rezistenta la rulare este optima, astfel incat zgomotul de rulare este redus in mod semnificativ, iar consumul de carburant scade.
-
Cum trebuie depozitate cauciucurile?
Cauciucurile fara janta trebuie depozitate vertical, iar cele cu janta, pe de alta parte, culcat. Pentru o buna depozitare este de preferat sa se aleaga o incapere intunecata, racoroasa si uscata. A se evita contactul cauciucului cu benzina, ulei sau grasimi.
-
Sunt cauciucurile noi?
In oferta noastra se gasesc doar cauciucuri noi din productia actuala. Mai oferim si cauciucuri din stoc, care sunt mai vechi de 2 ani, insa cu specificatia datei si a anului de productie. In baza marcarii de pe flancul anvelopei puteti recunoaste atat saptamana cat si anul productiei. Va rugam sa retineti, totusi, ca printr-o depozitare corespunzatoare a cauciucului, proprietatile specifice ale materialului acestuia se pot imbunatati de-a lungul timpului, deoarece compusul din cauciuc nu este supus imediat rularii iar astfel se poate intari anvelopa in timp. Conform BRV ( Asociatia de Comercializare a Anvelopelor si Statiilor de Vulcanizare ) daca sunt depozitate in mod corespunzator, anvelopele pana la 3 ani sunt considerate ca si productie noua si pana la 5 ani sunt considerate noi.
-
Unde gasesc informatii despre randamentul cauciucului?
Din pacate nu putem estima in general randamentul cauciucurilor, deoarece acesta depinde de mai multi factori, ca de exemplu greutatea autovehiculului, conditiile carosabilului si modul dvs. de a conduce.
-
Am voie sa folosesc alte cauciucuri decat cele trecute in documentele masinii?
Va rugam sa folositi doar cauciucurile prevazute legal, specificate in talonul, cartea tehnica sau certificatul de inmatriculare al masinii. In aceste documente veti gasi mai multe informatii legate de dimensiunea, greutatea maxima suportata, precum si indexul de viteza maxim al cauciucului.
-
Am voie sa montez alt cauciuc pe janta?
Va rugam sa va informati cu ajutorul cartii de identitate a vehiculului si a omologarilor specificate asupra dimensiunilor de anvelope permise sau va puteti informa direct la producator.
-
Ce este S-Kennung?
Cu Directiva ECE-R 117 s-au stabilit de catre EU limite pentru zgomotul de rulare al pneurilor.
Marcarea „S“ legata de o serie de cifre de pe peretele lateral, afirma ca este o anvelopa cu caracteristici de zgomot redus la rulare. Anvelopele pentru autoturisme fara marcarea S nu pot fi vandute dupa o perioada esalonata de tranzitie .
Marcarea S perioade de tranzitie:
- De la 1. Octombrie 2009 pentru anvelopele de autoturisme (in conformitate cu ECE-R 30), cu o latime de sectiune pana la inclusiv 185 millimetri.
- De la 1. Octombrie 2010 pentru anvelopele de autoturisme (in conformitate cu ECE-R 30), cu o latime de sectiune de la 195 pana la inclusiv 215 millimetri.
- De la 1. Octombrie 2011 pentru anvelopele de autoturisme (in conformitate cu ECE-R 30), cu o sectiune de latime de peste 215 millimetri.
-
Ce influenta are schimbarea cauciucului asupra sistemului antiblocare si control al tractiunii (ABS si ASR)?
La automobilele cu sistem antiblocare si control al tractiunii, la schimbarea cauciucului, trebuie luata in considerare dimensiunea cauciucului precum si circumferinte egale de rulare la 360°, pentru a se evita aparitia defectiunilor la sistem, in urma unei abateri prea mari. In cazul acesta este nevoie de un certificat corespunzator emis de producator. Acest certificat de conformitate serveste la o eventuala verificare.
-
Ce inseamna indexul de greutate, respectiv indexul capacitatii de incarcare, ca de exemplu 85 sau 86?
Indexul de greutate (LI) al unui cauciuc reprezinta sarcina maxima suportata de un singur cauciuc (in kg). In cazul unei schimbari de cauciucuri, indexul de greutate ar trebui sa fie acelasi sau cu valoare mai mare. Obligatoriu este ca indexul capacitatii de incarcare al cauciucului x 2, sa acopere indexul de greutate al axei. Fiecarei valori ii corespunde, intr-un tabel normativ, o incarcatura maxima (in kg). De exemplu, la o sarcina maxima de 85 – coincid 515 kg, la un index de greutate maxim de 86 ii corespund 530 kg. Un tabel detaliat corespunzator gasiti
aici.
-
Ce inseamna TÜV-GS?
TÜV-GS este o sigla speciala TÜV (RAR) . Prescurtarea GS reprezinta "siguranta testata (Geprüfte Sicherheit)", ceea ce inseamna ca articolul respectiv a fost verificat in conditii neutre si independente de expertii TÜV (RAR) si ca a fost desemnat ca un produs sigur.
-
Ce inseamna “In pregatire”?
Prin "in pregatire" se intelege ca, este planificata productia unui anumit tip de cauciuc. O data posibila de livrare insa nu va putem oferi, deoarece procesul de productie inca nu a inceput.
-
Ce marci si dimensiuni de cauciucuri oferiti?
Pe pagina noastra de Internet
www.cauciucuridirect.ro oferim peste 10.000 de tipuri de cauciucuri din peste 60 de diferite marci. Cu ajutorul programului nostru rapid de cautare aveti posibilitatea cautarii ofertelor individuale. Informatii mai detaliate legate de cautarea cauciucurilor si comanda gasiti
aici.
-
Ce primesc, daca comand calitate superioara?
Cauciucurile de tip "calitate superioara" nu se refera la o anumita marca de cauciucuri, ci cauciucuri de calitate la un pret mic. Daca alegeti aceasta optiune, veti primi cauciucuri de calitate de aceeasi marca care sunt oferite la pret redus din cauza stocurilor.
-
Ce semnifica cauciucurile unidirectionale?
Cauciucurile moderne sunt tot mai des unidirectionale, adica profilul acestora este in asa fel construit, incat trebuie sa ruleze intr-un singur sens. Designul directional este avantajos pentru performanta anvelopei (zgomot redus de rulare, aderenta mai buna la carosabil umed), precum si asupra tractiunii si transferului de putere pe gheata si zapada.
-
Ce semnifica denumirea cauciucului “Star Performer”?
Marca “Star Performer” este marca proprie a firmei noastre. Pe Site-ul nostru
www.starperformer.net veti gasi informatii cuprinzatoare (in engleza). Din pacate nu putem furniza inca informatii asupra testelor anvelopelor, deoarece clientii nostri nu au evaluat inca cauciucul, iar institutiile de specialitate testeaza doar marci general disponbile si nu marci proprii ale unor firme. Bineinteles si la “Star Performer” aveti aceeasi garantie ca si la celelalte marci oferite.
-
Ce semnifica FR?
Specificatia FR reprezinta "buza pentru janta". Aceasta este o protectie din cauciuc in partea exterioara la marginea jantei.
-
Ce semnifica M+S?
In spatiul european aceasta semnifica “noroi si zapada”, intalnita la cauciucurile de iarna. Acestea potrivit profilul prevazut cu multe incizii si proprietatii materialului, sunt special concepute pentru un carosabil pe timp de iarna. Deoarece elasticitatea unui cauciuc de vara ar scadea considerabil la temperaturi sub 7°C, contactul cu carosabilul inrautatiindu-se, cauciucurile de iarna sunt fabricate dintr-un amestec special, in mare parte din silicon sau cauciuc natural, rezistent la temperaturi scazute. Cauciucurile cu aceasta semnificatie au o mai buna aderenta la franare, directie si accelerare pe un carosabil umed sau inghetat decat cauciucurile de vara.
-
Ce semnifica ML?
Specificatia ML reprezinta "cu protectie pentru janta". Aceasta este o banda de protectie din cauciuc pe flancul exterior al cauciucului, care are rolul de a preveni zgarierea jantei la contactul cu borduri.
-
Ce semnifica specificatia E?
De cativa ani este obligatoriu, ca in Uniunea Europeana, cauciucurile vandute sa fie supuse unei drastice verificari. Pentru a corespunde normelor europene, trebuie indeplinit un standard de calitate foarte ridicat. Prescurtarea aceasta (“E” sau “e”), aflata pe peretele cauciucului va informeaza ca acesta corespunde normelor europene.
-
Ce semnifica termenul “Iesire”?
Specificatia “Auslauf” (iesire) dupa dimensiunea cauciucului, indica faptul ca acest profil nu mai este fabricat de catre producator pentru sezonul actual. Pana la lichidarea completa a stocurilor mai sunt insa cateva articole disponibile.
-
Ce semnificatie au literele, de exemplu Q sau T de la indexul de viteza?
Aceasta litera de referinta va da informatii asupra indexului de viteza permis al cauciucului. Literelor le sunt atribuite categorii de viteza. Informatii privitoare la aceasta veti gasi
aici. La cauciucurile de iarna puteti opta pentru un index de viteza mai mic. Obligatoriu in acest caz este insa, sa amplasati in interiorul masinii, o indicatie asupra indexului de viteza permis. In general, este recomandat sa optati pentru un index de viteza cu o singura treapta mai scazut decat cel permis.
-
Ce tip de cauciuc imi este permis sa conduc?
Informatii despre tipul de cauciuc care va este permis sa-l montati gasiti in talonul, respectiv in cartea tehnica a masinii.
-
Cum functioneaza verificarea automata a presiunii?
Verificarea automata a presiunii in cauciuc se face printr-un ventil special cu senzor. Ventilul se poate cumpara la set sau separat pe bucata. Daca un senzor trebuie innoit, acesta trebuie inlocuit de un service profesionist. Va rugam sa luati in considerare ca, verificarea automata a presiunii nu functioneaza la un ventil standard.
-
Dupa ce recunosc culoarea literelor de pe cauciuc pe baza descrierii produsului?
In oferta noastra de pe internet intalniti deseori dupa alegerea dimensiunii cauciucului, prescurtari legate de culoarea literelor de pe cauciuc. Prescurtari ca de exemplu WLT sau OWL (litere albe in relief) si BLK sau BSW (perete lateral negru), furnizeaza informatii mai detaliate asupra designului anvelopei.
-
Imi puteti emite un certificat care imi permite utilizarea cauciucurilor?
Daca marimea cauciucului sau jantei pe care doriti sa o achizitionati nu corespunde celor trecute in talonul, respectiv cartea tehnica a masinii, atunci este necesara omologarea acestora la RAR.
-
Pot utiliza cauciucuri cu un index de viteza mai mare?
Puteti utiliza in orice situatie cauciucuri cu un index de viteza mai mare.
-
Unde gasesc informatii despre testarea cauciucurilor?
Informatii despre rezultatul testelor asupra cauciucurilor gasiti
aici.